FANDOM

«Південний Храм Повітря» — третій епізод Книги Води. Серія вийшла 25 лютого 2005 року.

Сюжет Редагувати

Аанг, Катара та Сокка зупинилися на березі річки. Прокинувшись на світанку, схвильований Аанг із нетерпінням чекає, коли вони продовжать свій шлях до Південного Храму Повітря. Катара застерігає його, що минуло сто років і багато чого могло змінитися. Юний Аватар непохитен в своїх намірах. Спорядивши Аппу, Аанг кличе Сокку, однак він воліє ще поспати. Тоді Аангу приходить дотепна думка: взявши палицю, він почав проводити нею по ковдрі друга з криками "змія!". Сокка вмить підхопився.

Зуко та Айро зупинилися в порту Нації Вогню для ремонту корабля, серйозно пошкодженого під час сутички із Аангом. Принц забороняє дядькові розповідати про те, що трапилося насправді, не бажаючи, щоб хтось втручався в його пошуки. До них підходить капітан Жао, цікавлячись, що привело сюди таких важливих людей. Зуко збрехав, сказавши, що вони зіштовхнулися із кораблем Королівства Землі. Жао, бажаючи дізнатися всі подробиці, запрошує принца та генерала на обід. Зуко намагається відмовитися, але Айро просить від племінника проявити повагу та приймає запрошення.

Трійця друзів наблизилась до Південного Храму Повітря. Катара хоче підготувати Аанга до того, що він там може побачити, наголошуючи на безжальності Нації Вогню. Аанг відмовляється про це говорити, він впевнений, що його народ зміг вцілити. Крім того, хлопець вказує на те, що до Храму можна потрапити тільки за допомогою бізонів.

У своєму наметі Жао розповідає, що до кінця року Нація Вогню повинна підкорити Царство Землі. Зуко скептично налаштований щодо того, чи вдасться його батькові упоратися із цим. Жао цікавиться, як просуваються пошуки Аватара. Зуко каже, що поки немає жодних результатів. Помітивши невпевненість на обличчі принца, Жао грає на почуттях вірності до своєї батьківщини, просячи розповісти йому все. Зуко збирається покинути намет, але шлях йому перегороджує варта Жао. За наказом Жао був проведений допит команди корабля Зуко й вони підтвердили, що Аватара вдалося знайти, однак принц його упустив.

Підіймаючись по крутому серпантину, Аанг розповідає друзям, що тут колись було. Дивлячись, що навколо жодної душі, хлопцю стає тоскно. Сокка підбадьорює його, цікавлячись в які ігри грали маги повітря. Аанг демонструє йому гру в аеробол й перемагає із рахунком 7:0. Приймаючи останній м'яч, Сокка вилетів разом з ним повз ворота. Раптом він помітив шолом воїна Нації Вогню. Підкликавши сестру, він вказав Катарі на свою знахідку. Вона було вже погодилася розповісти Аангу, проте, побачивши наскільки він був тут щасливий, обрушила сніг на шолом. Сокка наполягає на тому, що Аанг має дізнатися правду і що Катарі не вдасться довго скривати її від нього.

Зупинившись біля входу до святилища, Аанг представив друзям статую монаха Гіяцо, його вчителя. Він пригадав, як колись мав розмову з ним щодо свого статусу Аватара. Хлопчина сподівався, що монахи могли помилитися, та на думку Гіяцо їх єдина помилка — розповісти про це до того, як Аангу виповнилося 16 років. Аанг невпевнений, чи готовий до цієї ніші. Гіяцо переконує, що він отримає всі відповіді, коли зайде до святилища храму й зустріне там того, хто допоможе йому пройти цей шлях. Аби відволікти учня від сумних думок, Гіяцо пропонує йому потренуватися у влучності запускаючи пироги по головам відпочиваючих монахів і добряче посміялися зі своєї витівки.

Відійшовши від спогадів, Аанг направився до святилища. На шляху їм трапилися двері із дивним замком. Аанг пояснив, що ключем до таких дверей є повітря. Використавши свою магію, Аанг увійшов всередину.

Капітан Жао забороняє Зуко займатися пошуками Аватара, вважаючи його нездарою, й віддає наказ тримати принца під контролем.

У святилищі друзі побачили величезну кількість статуй. Аанг та Катара дійшли до висновку, що перед ними статуї Аватарів, розташовані в порядку переродження. Аанг зупинився біля останньої статуї. Він розповів друзям, що це — Аватар Року, котрий був перед ним, але пригадати, звідки йому про це відомо, не зміг. В цей момент пролунав дивний звук і від входу до зали простягнулася велика тінь. Переконані, що перед ними ворог, трійця була спантеличена, побачивши лемура. Аанг захотів його собі в домашні улюбленці, проте Сокка був іншої думки, бажаючи приготувати з нього поїсти. Спритнішим виявився Аанг.

В шатрі Жао повідомляє Айро та Зуко, що вони будуть звільнені як тільки він відпливе зі своєю експедицією. Зуко підхопився на ноги, обіцяючи піймати Аватара раніше. Жао лише розміявся, оскільки мав під своїм командуванням сотні кораблів. Жао нагадав принцу, що той є лише ганьбою та соромом для свого батька. Зуко переконаний, що, піймавши Аватара, він повернеться додому із почестями. На думку Жао, Лорд Вогню не бажає повернення невдахи-первістка. Зуко викликає капітана на агні-кай. Жао із превеликим задоволенням погодився, бажаючи принизити вискочку. Айро нагадав принцу про його останню дуель, Зуко відрізав, що нічого пам’ятає все.   

Аанг побіг за лемуром в невеличку споруду, де виявив безліч кісток воїнів армії Вогню та скелет монаха, в якому впізнав Гіяцо. Сокка намагався якось зарадити друга та на цей раз нічого не вийшло. Аанг знову увійшов в стан Аватара. Оглядаючи святилище, Катара побачила, як у статуй замерехтіли очі. Зрозумівши, що це пов’язано із Аангом, вона побігла до нього.

В святилищах інших елементів увімкнулися сигнали, а мудреці Вогню доповіли своєму правителю про повернення Аватара.

Аанг створив потужний вихор, відкинувши Сокку назад. Дізнавшись про все, Катара вирішила спробувати вплинути на нового друга.

На заході сонця Зуко та Жао зійшлися в дуелі. Перед початком Айро нагадав племіннику про важливість базових знань магії вогню. Зуко почав агресивно атакувати противника, проте Жао без зайвих проблем парирував вогняні струмені принца, й дуже швидко видохся. Тоді капітан пішов в контрнаступ. Важкими ударами йому вдалося повалити Зуко, проте той відмовився здаватися та відповів ефектною підніжкою. Пускаючи вогонь в області ніг Жао, Зуко врешті-решт довів наступ до переможного кінця. Переможений Жао закликав принца покінчити із ним. Проте він навмисно промахнувся. Жао заявив, що Лорд Вогню виростив боягуза, але Зуко пообіцяв, що якщо капітан ще раз стане на його шляху, то більше він не стримуватиметься. Жао зробив спробу атакувати в спину, проте втрутився Айро. Колишній генерал дорікнув Жао, назвавши його вчинок соромом й що його племінник більш шляхетніше. На прощання Айро подякував за смачний чай. Покидаючи арену, Зуко спитав, чи справді дядько такої думки, маючи на увазі слова щодо його кращості в порівнянні із Жао. Айро відповів: «Звичайно, женьшеневий чай мій улюблений», викликавши на обличчі племінника легку посмішку.

Катара пояснює Аангу, що минулого не повернеш, і що нехай його народ був знищений, тепер в нього є нова сім’я — вона та Сокка. Аанг поступово спустився. Катара взяла хлопця за руку і його очі згасли. Аанг усвідомив, що якщо армія Вогню знайшла цей храм, то така сама доля спіткала й інші. Катара міцно обійняла юного Аватара. Перед відльотом Аанг повернувся до статуї Року, не розуміючи, як саме той зможе допомогти йому. Катара вірить, що він знайде спосіб. Раптом знову з’явився лемур. На превелике задоволення зголоднілого Сокки, він приніс фруктів. Далі він забрався Аангу на плече. Хлопчик назвав його Момо. Взлетівши на Аппі, Аанг з сумом кинув останній погляд на величні вежі храму.